fbpx
085 487 70 10

Ma t/m Vrij 09:00 – 17:00

a
plug in hybrid2
2016 gaat de boeken in als het laatste jaar waar de zakelijke rijder nog even snel een plug-in hybride op kenteken liet zetten met een gunstig bijtellingstarief. Met ingang van 1 januari 2017 is het afgelopen!

De NOS deed een Stichting Open Deur onderzoek door te meten bij leasemaatschappijen wat hun verwachtingen zijn voor het aankomende jaar. De conclusie is overal hetzelfde: Fok het milieu, lang leve de benzineauto. Autoverkoopcijfers van 2017 zullen gaan aantonen dat de overheid hard heeft gefaald met het tijdelijke systeem om ‘’groene’’ auto’s (op papier) een voordeliger tarief te geven.

Alle leaserijders over één kam scheren is overigens niet eerlijk.Sommige bedrijven motiveren hun personeel om te stekkeren. Daarnaast zijn er ook ondernemers die daadwerkelijk keurig laden en emmissievrij door steden rijden.

De verstoorde automarkt zal zichzelf herstellen, denken de leasemaatschappijen. De benzine- en dieselauto’s zullen volgend jaar weer in trek zijn bij de leaserijder. Dit zal echter een voorlopige tendens zijn. Zo zijn er ook goedkopere elektrische auto’s onderweg.

Een Tesla Model S of Model X is te duur voor de gemiddelde leaserijder. Met de komst van goedkopere groene auto’s zoals de Ampera-E en de Tesla Model 3 komt daar de komende jaren verandering in. Leasemaatschappijen verwachten een doorbraak tussen 2018 en 2020. Tot 2020 genieten de volledige elektrische auto’s nog van 4% bijtelling.

Waarom AutoLeaseCentrale?

9.4 gemiddeld cijfer van klanten
Ondernemers met jaarcijfers
Direct uit voorraad leverbaar
Binnen 24 uur uitslag

Advies nodig?

085 487 70 10

Ma t/m Vrij van 09:00-17:00 uur

Email uw vraag

Binnen 24 uur antwoord