fbpx
085 487 70 10

Ma t/m Vrij 09:00 – 17:00

a

Af en toe vraag je je af of de beleidsmakers in Den Haag eigenlijk zelf wel snappen wat voor wetgeving ze precies in het leven roepen. Sinds dit jaar zijn de bijtellingstarieven voor alle auto’s gelijkgetrokken met een bijtelling van 22%, tenzij het gaat om een volledig elektrische auto’s zonder uitstoot. Elektrische auto’s vallen nu nog onder het 4% bijtellingsregime.

Als je net een paar jaar hebt rondgereden in een vette PHEV waar amper bijtelling over hoeft te worden betaald, ga je natuurlijk ineens dik geld neerleggen voor een benzineauto, hierdoor gaan steeds meer leaserijders kiezen voor een youngtimer bij zakelijk leasen.

Eind 2014 reden nog ongeveer 20.000 leaserijders in een auto van minstens 15 jaar oud. Inmiddels zijn dat er 28.403, zo blijkt uit cijfers van Bovag. Over dergelijke auto’s betaal je een bijtellingspercentage van 35% over de dagwaarde.

Deze ontwikkeling staat echter haaks op de bedoelingen van de overheid, die natuurlijk wil dat iedereen in moderne auto’s met zo weinig mogelijk uitstoot rijdt. De Nederlandse leaserijder maakt zich drukker om de eigen portemonnee en dus is het te voorzien dat ons nationale wagenpark in snelle tempo veroudert. Precies wat Den Haag niet wil, dan hadden ze wellicht wat beter over de gevolgen van het bijtellingsbeleid na moeten denken.

Waarom AutoLeaseCentrale?

9.4 gemiddeld cijfer van klanten
Ondernemers met jaarcijfers
Direct uit voorraad leverbaar
Binnen 24 uur uitslag

Advies nodig?

085 487 70 10

Ma t/m Vrij van 09:00-17:00 uur

Email uw vraag

Binnen 24 uur antwoord